Kinderopvang 0 - 4 jaar

In de kinderopvang wordt gewerkt met een verticale groep met de leeftijd van 0 – 4 jaar. Hier hebben wij voor gekozen om zo een stabiel mogelijke omgeving te realiseren voor het kind. Er zullen weinig wisselingen van personeel op de groep zijn, de kinderen zijn langer bij elkaar, broertjes en zusjes kunnen bij elkaar in

de groep en de kinderen blijven in dezelfde groepsruimte. Ook is het heel goed voor de ontwikkeling van de kinderen, de jonge kinderen leren namelijk van de oudere kinderen en de oudere kinderen leren van kleins af aan rekening te houden met jongere kinderen.

Ook wordt er in de kinderopvang gewerkt met thema’s. Dit kunnen seizoensgebonden thema’s zijn maar ook thema’s van Uk en Puk zijn. Elke 6 weken wordt er weer met een nieuw thema van Uk en Puk gewerkt waarbij alle ontwikkelingsgebieden aan bod komen.

Bij kinderopvang WiekWijs maken we ook gebruik van een dubbel buitenbed. Wij hebben hiervoor gekozen omdat slapen in de buitenlucht goed is voor de longetjes van uw kind en de weerstand. (Uw kind bouwt dan meer vitamine D op.)
Er zijn regels verbonden aan het wel of niet slapen in een buitenbed. Zo mogen kinderen niet in een buitenbed slapen met onweer of mist. En de luchtvochtigheid moet tussen de 40% en 60% zijn. Hier letten wij nauwkeurig op.

Natuurlijk letten wij ook goed op de kleding en het materiaal waar uw kind in slaapt. Zo hebben wij voor de zomer een luchtig lakentje, en een luchtige slaapzak waar uw kind in kan slapen. In de tussenperiode gebruiken we een slaapzak waar er mouwen en handschoenen aan en af geritst kan worden. In de winter pakken wij de kinderen goed in, naast een extra deken krijgen ze een winterslaapzak met handschoenen en een muts, zodat ze goed op temperatuur blijven.