Welkom bij de kleutergroep

Wij hebben op de Wiekslag één kleutergroep. Hierin zitten de kinderen van groep 1,2 en de instroomgroep.
Elke dag gaan we werken en spelen in de klas en/of op het speelleerplein. Er wordt geknutseld, getekend, gepuzzeld gebouwd en nog veel meer.

De ene keer moet de kleuter een verplicht werkje of activiteit doen, de andere keer mag het kiezen van het kiesbord. We werken bij de kleuters veelal met thema’s. Hierbij proberen we zoveel mogelijk aan te sluiten bij ‘de wereld’ van de kleuter.

Kleuters houden van bewegen en wij gaan, als het mooi weer is, naar buiten. Het spel staat bij ons hoog in het vaandel. Bij slecht weer maken we gebruik van de gymzaal.

Als leidraad gebruiken wij de methode ‘Kleuterplein’ en regelmatig ook de projecten van 'Kleuteruniversiteit'.

Daarnaast hebben we een leerlingvolgsysteem waarmee we de kinderen volgen in hun ontwikkeling. Als wij ons zorgen maken dan zullen we de ouders z.s.m. op de hoogte brengen. Er wordt dan niet gewacht op de 10 minuten gesprekken.

We hebben nauw overleg met KO ‘WiekWijs’ om de overgang naar school zo soepel mogelijk te laten verlopen.