Welkom bij groep 7 en 8

Groep 7/8, de oudsten van de school. En bijna aan het einde van de basisschooltijd. In deze laatste twee jaar bereiden wij ons voor op de overstap naar het voorgezet onderwijs en maken wij er nog twee leuke jaren van met verschillende activiteiten.

Onze klas zit op de eerste verdieping in de school. We zijn een groep met 21 kinderen, 10 kinderen in groep 7 en 11 kinderen in groep 8. We krijgen bijna de hele week les van juf Marije. Behalve de donderdagmiddag dan komt juf Inge/juf Natasja bij ons in de klas.

In groep 7/8 werken we op een Chromebook voor de vakken rekenen, taal en spelling. Voor de andere vakken hebben we nog werkboeken.

In groep 7/8 staat ook het verkeersexamen gepland. Hoe goed ken jij de verkeersregels? En hou jij je daar ook aan? Dit mag je laten zien in een theorie-examen en een verkeersexamen. Met groep 8 gaan we ons in de klas goed voorbereiden op het maken van de cito eindtoets.

Naast deze serieuzere zaken staan er ook nog een aantal plezierige activiteiten gepland. In groep 7/8 staat bijvoorbeeld het kamp gepland. 3 dagen met de groep, op de fiets, naar de camping. Ook zal je in groep 7 of 8 een musical maken, samen toneelspelen en zingen.

We maken er weer een mooi schooljaar van!